25 september - Reisverslag uit Stöde, Zweden van Bjorn & Nathalie - WaarBenJij.nu 25 september - Reisverslag uit Stöde, Zweden van Bjorn & Nathalie - WaarBenJij.nu

25 september

Blijf op de hoogte en volg Bjorn & Nathalie

27 September 2015 | Zweden, Stöde

Gisteren hebben we na het ontbijt uitgecheckt bij het hotel van de kerstman. We hebben natuurlijk onze verlanglijstjes achter gelaten zodat hij met de kerstdagen een leuk cadeautje onder de kerstboom kan leggen.

Het was gisteren een dag van rijden. We zijn Finland uitgereden in de plaats Tornio. Dit is zo´n grens plaatsje met Zweden. Voor dat je er erg in hebt zit je in Zweden. Zweden is een land met bosrijke omgeving. De weg is een stuk beter te berijden dan Finland. Alleen het ene moment mag je 110 rijden en dan moet je het andere moment afremmen om 70 te rijden, want dan kom je weer bij een eventuele oversteek plaats van de Elanden. Tot op heden hebben we er geen één gezien.

We hebben overnacht in Umea. We hebben daar voor het eerst de tent op moeten zetten in de regen en buiten onder de luifel moeten zitten. Nu rijden we naar het plaatsje Stòde, hier wonen de mensen die we in Noorwegen hebben ontmoet. We gaan een nachtje bij hun kamperen. De omgeving er naar toe veranderd van heuvelachtig naar bergen en dat vinden we stiekem toch mooier!

Wat een huis hebben Gunilla en Hakan!!! Het woonhuis komt uit 1890 en staat op een groot stuk grond. Daar staan ook nog schuren die nog ouder waren. We hebben onze ogen uitgekeken. En binnen was er ook van alles te zien. Elke ruimte had zijn eigen houtkachel versierd met marmer. En wat een gastvrijheid. We hebben een heerlijke stoofpot gegeten van Eland. Als we er dan toch geen zien dan eten we het wel hahahahaha.

• 28 September 2015 - 09:22

Joyce:

yeah de bruggentour is begonnen.

Weer onderweg naar huis.. Wij hebben jullie gemist dus ook wel weer blij te weten dat jullie op terugweg zijn liefs ons