21 september - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Bjorn & Nathalie - WaarBenJij.nu 21 september - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Bjorn & Nathalie - WaarBenJij.nu

21 september

Blijf op de hoogte en volg Bjorn & Nathalie

22 September 2015 | Noorwegen, Honningsvåg

Nou we hebben The Meridian Column gevonden hoor. Achter een school, goede plek toch? Het stelde eigenlijk maar weinig voor net zoals de rest van Hammerfest. Na 1,5 uur zijn we in de auto gestapt om onze eind bestemming te bereiken. En wat voor eindbestemming DE NOORDKAAP! De weg er heen was heel mooi. Op een gegeven moment waren alle bomen verdwenen en waren er alleen nog struiken over. En overal waar je keek stonden rendieren erg gaaf om te zien. Het was een bijzondere weg naar de Noordkaap en soms reed je helemaal alleen op de weg. Hoe dichter je erbij komt hoe ruiger het landschap wordt.

De toegang was behoorlijk prijzig, stelletje afzetters ;-). Eerst geshopt voor leuke souvenirs en koffie met iets lekkers gedronken. Genietend van een heel mooi uitzicht. Het waaide er behoorlijk en de temperatuur was best frisjes. Na ruim 2 uurtjes hadden we het wel gezien en konden we het hele eind weer terug rijden. Helaas waren de hotels en campings gesloten en moesten we 200 km verder rijden voor een camping. We zaten bijna helemaal alleen op de camping met husky geluiden op de achtergrond…….best eng!!!