20 september - Reisverslag uit Hammerfest, Noorwegen van Bjorn & Nathalie - WaarBenJij.nu 20 september - Reisverslag uit Hammerfest, Noorwegen van Bjorn & Nathalie - WaarBenJij.nu

20 september

Blijf op de hoogte en volg Bjorn & Nathalie

20 September 2015 | Noorwegen, Hammerfest

Vanochtend rustig aangedaan, want we konden pas vanaf 11,00 uur terecht bij de Rock Art Musea van Alta. Het was bijzonder te zien wat ze vroeger met tekeningen probeerde te vertellen. Het totale museum buiten was ongeveer 3 km en binnen kon je nog meer dingen zien. Daarna zijn we doorgereden naar Hammerfest. De weg er naar toe was heel bijzonder. Je ziet een tijd lang bomen met van die mooie herfstkleuren en opeens zijn er geen bomen meer, maar eenzamen vlaktes met alleen maar stammen van bomen. Onderweg zijn we een kudde rendieren tegengekomen en moesten we uitwijken voor een aantal schapen op de weg. De rendieren zag je her en der op de toppen van bergen staan.

Nu zitten we in een hotel in Hammerfest. We hadden geen zin om de tent op te zetten want het was aan het miezeren buiten. Je kan hier onbeperkt eten voor 150 NKR per persoon, dat hebben we natuurlijk gedaan en het was nog lekker ook! Morgen eens zien wat voor ontbijt ze hebben, dit zit in de prijs inbegrepen. In Hammerfest staat het monument “The Meridian Column” dit monument is er neergezet ter ere van het landmeetkundige project uit 1856 waarbij de exacte vorm en afmeting van de aarde werd bepaald (achteraf bleek dit niet heel nauwkeurig gedaan te zijn).

Morgen gaan we eerst wat door Hammerfest lopen en daarna hopen we de Noordkaap te bereiken en anders maken we nog ergens een tussenstop.

• 21 September 2015 - 09:00

Joyce:

TJONGE jullie zijn bijna bij het einde van de wereld.. :) ben heel benieuwd hoe het daar is en kijk uit naar jullie verslag.
    Hier alles rustig geniet maar gauw verder.

Liefs van ons 4

• 24 September 2015 - 22:35

Jolanda Koopman:

Leuk om jullie rotstekeningen te zien, ben benieuwd of jullie er nog meer hebben en hoe die eruit zien. Je ziet wel overeenkomsten met degene die wij in in Zweden hebben gezien.